Przedszkole jest drugim obok domu rodzinnego znaczącym środowiskiem, w którym dziecko już w pierwszych latach swojego życia zdobywa wiedzę o współczesnym, otaczającym go świecie. Jest miejscem uczącym nie tylko samodzielnego funkcjonowania ale przede wszystkim prawidłowego nawiązywania relacji z drugim człowiekiem. Dlatego tak ważne jest przemyślane i zgodne z tymi wartościami zaplanowanie pracy przedszkola.
- Przedszkole prowadzi działalność przez cały rok kalendarzowy od 6.30 do 17.00 w trzech budynkach:
– sale edukacyjne mieszczą się przy ulicy Spokojnej 21 oraz Spokojnej 31 w Chybiu
– gabinety psychologiczno-pedagogiczne ul. Morcinka 37 - Przedszkole prowadzi grupy jednorodne wiekowo lub mieszane tzw. rodzinkowe dla dzieci w wieku od 2,5 – 6 lat, w tym dzieci niepełnosprawne.
- Przedszkole prowadzi „zerówkę” – każde dziecko ma zapewniony indywidualny program nauczania i przygotowania do szkoły.
- Organizacja pracy przedszkola przewiduje następujące punkty w Ramowym Planie Dnia:
– podstawa programowa realizowana jest podczas całego pobytu dziecka w przedszkolu. - Ramowy Plan dnia nie przewiduje spania dzieci po obiedzie. Odpoczynek poobiedni to relaksacja z bajkoterapią, W.Sherborne, muzykoterapia – w okresie letnim prowadzona także ogrodzie ciszy.
- Ramowy Plan Dnia przewiduje posiłki dzieci , których czas określa się corocznie i w zależności od potrzeb dzieci.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest podczas pracy bieżącej przedszkola.
- Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z orzeczeniem organizowane są indywidualnie wg zaleceń wynikających z orzeczenia i aktualnych potrzeb dziecka dokonanych w wyniku ewaluacji IPETu.
- Programy autorskie terapeutyczne i inne prowadzi się oprócz realizacji pdstawy programowej.
- Organizacja przedszkola przewiduje co roku realizację przyjętych Priorytetów pracy dydaktyczno-wychowawczej przedszkola.
- Organizacja pracy przedszkola przewiduje zamknięcie przedszkola w dniach 24 i 31 grudnia każdego roku oraz prowadzenie dyżuru dla zapisanych dzieci w dniach między świątecznych.
- Organizacja przedszkola przewiduje szkolenia, warsztaty, zajęcia otwarte , zajęcia adaptacyjne dla rodziców i dzieci w ramach przedszkolnej „Kawiarenki warsztatowej”
Co nas wyróżnia?
Wysoka jakość pracy, pobyt dziecka w miłej atmosferze oraz dostęp do specjalistów i pomoc dzieciom mającym problemy rozwojowe.
RAMOWY PLAN DNIA
6.00-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola – grupa zbiorcza (zajęcia opiekuńcze). Realizacja zadań w ramach projektu „Mierz wysoko” – gimnastyka buzi i języka. abawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci w kącikach zainteresowań, praca indywidualna z dzieckiem (realizacja pp) |
8.00- 8.30 |
Zajęcia opiekuńcze. Powitanie – zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa/rytmika. Czynności higieniczno-samoobsługowe- przygotowanie do posiłku |
8.30-9.00 |
Śniadanie |
9.00-9.30 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe – mycie zębów, toaleta. |
9.30-10.00 |
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zajęcia samoobsługowe w szatni, zajęcia i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (organizowane i swobodne), spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w sali przy otwartym oknie. |
10.00-11.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą |
Język angielski/ Zajęcia indywidualne z dziećmi |
|
11.30-12.00 |
Obiad. |
12.00-12.30 |
Relaksacja połączona ze słuchaniem muzyki Spotkanie z literaturą dziecięcą w ramach programu „Cała Polska czyta dzieciom”, |
13.00-13.20 |
Zajęcia ruchowe organizowane i swobodne Zajęcia indywidualne w ramach ppp |
13.20 -13.30 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe – przygotowanie do posiłku. |
13.30 -14.00 |
Podwieczorek I |
14.00-16.00 |
Grupa zbiorcza .Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia z zakresu motoryki małej i dużej. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości |
16.00-16.30 |
Podwieczorek II |
16.30-17.00 |
Grupa zbiorcza – zabawy i gry integracyjne w grupie zróżnicowanej wiekowo |
* Zajęcia dodatkowe : rytmika, dogoterapia, zajęcia szachowe dla zerówki, zajęcia teatralne, zajęcia z kodowania i programowania, poranna gimnastyka buzi i języka – zajęcia logopedyczne, mali czytelnicy wielkiej literatury i inne.